Tidningsdöden lämnar ett tomrum som ger utrymme för alternativa medier

Foto: Wolfgang Eckert / Pixabay

Den ekonomiska kris som utlösts av coronapandemin slår hårt mot mediebranschen. De minskade annonsintäkterna har inneburit att det börjat talas om ett stundande ”blodbad” inom mediebranschen. Detta enligt Medierna i P1. Mycket talar för att coronakrisen kommer att skapa ett medialt tomrum ur vilket ett helt nytt medielandskap kan komma att växa fram.

Enligt branschorganisationen Tidningsutgivarna har ca 40 procent av tidningarnas annonsintäkter försvunnit sedan coronavirusets utbrott. Detta ...


Denna artikel är endast tillgänglig för prenumeranter.

Är du redan prenumerant?

Då måste du logga in för att kunna läsa artikeln. Använd formuläret nedan för att logga in.
Har du inte ordnat med ditt lösenord kan du klicka här för att få instruktioner om hur du bär dig åt.

Saknar du en prenumeration?

Klicka i så fall här för att börja prenumerera!

Logga in: